Sidor

fredag 12 januari 2018

På G?

Jodå, förkylningen håller sitt grepp om familjen fortfarande! Orken är minimal. Men jag har i alla fall orkat masa mig till jobbet och gjort mina två nätter. PUH! Andra natten var extremt lugn! Passade ju bra eftersom jag skulle ha medarbetarsamtal med chefen innan jag gick hem. Sån't är ju alltid spännande - eller inte! Och visst har jag synpunkter och förslag på förändringar - precis som alla andra år! Men som vanligt räknas inte vi "på natten"! Jodå vi är "guld värda" och har "otrolig kompetens" bla,bla,bla........ Och ändå kan vi inte vara värda en nattpeng för att höja våra löner! Vet att det finns på andra Landsting.
Så nu har jag bestämt mig för att jag ska gå i pension! Jodå det är flera år för tidigt..... och fattigt blir det! MEN - jag får ju rå om min tid själv och behöver inte reta mig på sådant som aldrig blir förändrat! På måndag ska jag till vår "pensionssamordnare" för att se vad jag ska leva på resten av livet..... Det får väl bli luft och kärlek! Tur jag har min älskade gubbe att luta mig mot!

Innan skolan började efter Jullovet, hade vi besök av äldsta barnbarnet. Det var dags för lite repetition av sjökortsläsning.
Snart dags för prov  till "Förarbevis". Det blev inget prov innan jul av olika anledningarna. Får väl se om det blir något nu......

Julklänningen som blev en sommarklänning har nu hamnat på bild.....

Är väl inte hundra nöjd med holkärmen. Men det får vara så till jag funderat färdigt på hur jag ska göra om den - eller det helt enkelt får vara så.

En hel packe med REA-tyger från Elvelyckans Design har kommit och ligger nu tvättade och bara väntar på att bli använda!
De två understa tygerna finns det en plan för, och de andra får väl mogna lite i skåpet. Blir "bra att ha" när jag blir fattigpensionär........
Jag har sytt ett prov på klänningsöverdel, i ett tunt fyndtyg från Stoff & Stil.
Ville se hur urringningen blev och om ärmen satt bra. Och ja, det känns som det var OK. Men däremot ska jag nog förlänga en bit på längden så jag får ner avskärningen mer mot midjan. Återkommer med resultat längre fram.

Jag har dessutom klippt ut en liten T-shirt av det gula tyget som blev över när jag sytt "baggy-byxorna". Det räckte till en kortärmad tröja storlek 104 cl. Så nu ska det sys igen!

På stickfronten då??? Ja där händer inte mycket! Jag har köpt några mönster och har som vanligt en massa planer...... Men jag får allt se till att bli klart med linkoftan först - tror jag!? Får väl ta den med som jobbsticke framöver?
Det var allt för idag!

SES!!







Inga kommentarer: